Goed bezig die Boerenjongens

Het Rotterdamse conceptbureau Boerenjongens heeft een blad gemaakt om te zien hoe een hype ontstaat en hoe media daar mee omgaan. Ze ontwierpen een gratis magazine op tabloidformaat met daarin grote kleurenfoto’s van vrouwen die voor de camera hun T-shirt omhoogtrekken. Een typisch geval van Sex Sells!!!
Onder de noemer ‘maak van een saaie werkdag iets bijzonders, voeg een beetje schoonheid toe aan je dagelijkse routine’ roepen de makers op de bijbehorende website het publiek op andere versies van het blad te maken en te verspreiden in eigen stad of land.

De makers noemen het blad „een baldadige grap”. „Dit is een experiment. Het levert ons als reclamemakers interessante informatie op over hoe media werken”, aldus een van de bedenkers. Wijze les die uit de actie getrokken kan worden is dat Twitter een heel belangrijk medium is om een hype te creëren. „We kregen direct heel veel reacties via Twitter.” (bron: Telegraaf)

Met name de laatste zin roept op tot actie:
‘Wij zetten de eerste stap. Wie maakt nummer 2?’

Fuck… goeie uitdaging. I’m thinking!

Advertenties

Een gedachte over “Goed bezig die Boerenjongens

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s